Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

mandag 27. september 2010

Hals til en stor og lue til en liten

Det er jo så inn med store halser i år,
så fikk ånden over meg og lagde denne.
Den er stor og god , strikket i
Puddel fra Drops.



Ikke så lett å ta bilder av seg selv med hals,
men dere ser tegningen.

Denne vurderer jeg å ha som julepresang....

............men kan like godt ende opp til meg selv....hihihihi

Min lille nevø frøs på hodet sitt, for luen
han fikk av meg da han ble født er blitt for liten.

Så da bestilte moren en ny.

Denne er strikket i Sterk og pinne nr 3.

Jeg synes mange av oppskriftene på sånne luer blir litt vide rundt ørene når ungen beveger på hodet, så jeg strikker min egen versjon. Bare måler hodet til barnet og strikker ut fra det.

Moren ble veldig fornøyd og den er jo så deilig å myk at det er en fryd.

Håper alle har en flott uke !! I Bergen har solen skint hver dag i det siste og det er fantastisk deilig :) Håper den er på plass i morgen også.

Ha en flott dag !!!

6 kommentarer:

  1. Så deilig hals du har strikket. Jeg synes det Puddelgarnet kjennes veldig godt ut, men har ikke prøvd det ennå. Nå frister det jo veldig å strikke en hals i det da. Flott lue også. Synes slike luer er veldig vanskelig å få til en god form på.
    Vi har også et strålende vær om dagen, men må skrape is på bilen om morgenen. Får håpe det holder seg til over helga for nå er det Hamar Mart'n og da må bestemor dit med sitt minste barnebarn vet du.
    Ha en flott uke videre.

    SvarSlett
  2. Så fin hals du har strikket, den ser deilig og varm ut. Flott babylue også.

    Klem T

    SvarSlett
  3. Nydelig hals du hadde strikket -og jeg falt for de vottene dine også.

    SvarSlett
  4. Så deilig barnelue! Vil du dele oppskrifta med oss andre med kalde ører? (o:

    SvarSlett
  5. Den halsen så deilig og myk ut!! Jeg har puddelgarnet liggende, men ikke prøvd det enda..Men hals var jo en god idè,da.. Luen ble kjempefin!! Ha en strålende oktober-strikke-helg! Klem

    SvarSlett
  6. Barneluen ser god og varm ut. Jeg lurer også på om det er en oppskrift du vil dele med oss? Ha en riktig god helg!

    SvarSlett