Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

fredag 3. februar 2012

En nesten Marius Poncho

Denne ponchoen lurte jeg en stund på om kom til å se dagens lys i det hele. Det KAN ha noe med at jeg ikke var helt frisk når jeg begynte på den , men aldri i mitt liv har jeg slitt sånn med å få noe så enkelt rett før..........
Jeg har strikket så mye i så mange år, men denne ponchoen ville seg bare ikke. Jeg endte med å måtte rekke opp i alle fall 5 ganger en halv poncho.......


Og pga dette og en hode som umulig kan ha vært helt med (hihihi) , så ble det en nesten Marius og ikke en helt Marius. Jeg klarte å glemme en bord ja......... og har fikset på noe selv som ikke stod i mønstere.


MEN om man ser bort fra det, så er jeg faktisk veldig fornøyd med resultatet !! Jeg tror denne blir god å ha når det bare blir litt mildere i været igjen.
Jeg har strikket den en del lengre enn oppskriften, for jeg er ganske lang av meg ;)


Jeg har brukt Smart garn og pinne nr 3.5. Har ikke fått veid hvor mye garn som gikk med til slutt, men skal få sjekket det og få inn de rette tallene i løpet av helgen .
Frynsene tok det i alle fall en hel liten evighet å få på plass !!



Takk for at du tok turen innom , og god helg !!!!


Har veid ponchoen og den er ca 860 gram.

4 kommentarer:

  1. Kjempe fin, sjølv om du streva litt med mønsteret. Ikkje ser eg kva som er feil heller. Ha ei fin helg

    SvarSlett
  2. Så stilig den var da! Har aldri tenkt på marius som poncho!

    SvarSlett
  3. Kjempefin!!
    Jeg digger den her, men kommer dessverre aldri til å strikke den selv, AAAALT for mange masker i bunnen :D Imponert!!

    SvarSlett
  4. Hei! Denne var kul! Har du brukt egen oppskrift, eller er den å få kjøpt noe sted? Kan tenke meg å strikke en slik :-)

    Hilsen Strikkebjørg

    SvarSlett