Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

søndag 18. mars 2012

En slags tunika

Jeg kjøpte noe Pacolana hos Mauds Garn for en tid tilbake.
Det skulle egentlig bli en jakke, men da jeg var nesten ferdig med den , så innså jeg at det ikke var helt meg alikevel. Så før jeg viste ordet av det hadde jeg rekt opp hele skiten.
Dermed ble nøstene liggende litt og godgjøre seg i skapet....
Så en sen kveld fikk jeg en ide, og på jakt etter garn snublet jeg over posen med Pacolana og vips , så var jeg i gang med denne til våren :
Jeg tror jeg brukte pinne nr 7 og jeg husker ikke hvor mange nøster som gikk med, så jeg må få veid den etter hvert.
La bare opp og strikket i vei, ovenfra og ned.
Har brukt perlestrikk og i front laget jeg et stykke med litt andre ting.
Dette stykket går hele veien ned, mens resten av tunikaen gikk over til rett/vrang strikk fra ca livet og nedover. Økte og felte litt her og der, og den ble ganske bra i passforment
Dårlige bilder, men man får et inntrykk.
Tunika/genseren er i alle fall superdeilig å ha på og jeg kommer nok helt klart til å bruke den en del bare det bli litt varmere i været.

3 kommentarer:

  1. Så fin Tunika :D

    Ha en hyggelig søndag :D

    SvarSlett
  2. Ja, da er det bare å glede seg til varmere i været. Den selvkomponerte tunikaen må i bruk :)

    SvarSlett
  3. Kjempe fin tunika! Du er jammen flink :-)

    SvarSlett