Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

fredag 13. april 2012

Til en nyfødt prins

Det er hektisk i hverdagen for tiden, men strikkepinnene går jevnt og trutt innimellom alt annet som skal gjøres .
Jeg har strikket et lite sett til en liten prins som ble født i Påsken.
Jeg fant noen "rester" i Lerke og satte i gang.
Jeg er veldig glad i Lerke. Det er godt å strikke med, mykt og en flott blanding med ull og bomull.
Jeg synes kvaliteten passer fint til et vårsett til en baby.
Jakken er strikket med utgangspunkt i en oppskrift jeg fant på Ravelry.
Storybook Baby Hoodie.
Jeg gjorde noen små forandringer under veis og heklet til slutt en kant rundt hele. Nå mangler  bare et par knapper. Håper å finne noen i løpet av helgen som passer .

Buksen ble strikket uten oppskrift, bare på husk fra andre bukser jeg har strikket tidligere. Har laget den litt vid i bena oppe og heller hatt et lenger felt med vrangbord nede.
Jakken er nok ca en 3-6 mnd og buksen er vel ca en 6 mnd.
Har ikke oversikt over hvor mange gram garn som gikk med enda.

Takk for at du tok turen innom !!! :)

4 kommentarer:

  1. Så koselig sett! Jeg har litt lerke jeg gleder meg til å strikke av jeg også. Har i grunnen ikke oppdaget hvor godt jeg liker blanding av ull og bomull før nå jeg... Ting tar tid :) God helg!

    SvarSlett
  2. Tøft sett til liten prins! Dette blir nok godt utover våren. Koselig med babystrikk.

    Riktig god helg!

    SvarSlett
  3. Det ble et nydelig sett i vakre farger.
    Ha en fin helg, nå er det ikke lenge før vi treffes igjen.

    SvarSlett