Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

onsdag 5. juni 2013

Fabergè

Endelig har jeg fått blokket og tatt bilder av Fabergè sjalet mitt !!
Dette syntes jeg var kjempegøy å strikke  og er veldig fornøyd med resultatet.
Så fornøyd at jeg snart har ferdig et til !!
Sjalet er designet av Laura Aylors.

Oppskriften finner du til salgs HER
 
 Jeg har strikket dette i TulliBall garn som jeg kjøpte på Oslotreffet. 
Det er Ull og Tøy som består av 75% merino og 25% nylon.
425 meter pr 100 gram . 
Har brukt perler på 4 mm fra Du store alpakka til.
Kan være jeg har blokket det litt hardt....
Hvor mye garn gikk med..............ja si det....... jeg må se til å finne fram vekten en dag og få kontroll på garnforbruket mitt , hehehehe. 

Dette er i alle fall en superflott sjal  som er gøy å strikke.
Og siden man begynner i ytterkanten så blir det ferre og ferre masker å strikke
etter hvert som arbeidet skrider fram. 
Så på slutten går det veldig fort og vips så er man ferdig !!

Takk for at du stakk innom :)

15 kommentarer:

  1. Sjalet ble nydelig!! Riktig så lekkert. Jeg digger fargene dine. De er spreke, men knallfine i virkeligheten.

    SvarSlett
  2. Rålekker Fabergé i skikkelige gladfarger. Herlig :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Er deilig med litt spreke farger når man bruker en del sort som basis.

      Slett
  3. Nydelig sjal og nydelige farger!

    SvarSlett
  4. Sjalet er vireklig lekkert!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Har mange fargekombinasjoner i hodet som jeg tror kan bli veldig lekre i dette sjalet.

      Slett
  5. Å nå ble jeg fristet ... lekkert sjal i noen herlige farger. Forstår godt at du kunne tenkt deg flere av dette :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Jeg håper du lar deg friste og setter i gang. Jeg angrer ikke på at jeg har begynt på sjal nr 2 .

      Slett
  6. Et virkelig flot og dramatisk sjal :-) Jeg har selv overvejet om jeg mon skal prøve ...

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Jeg anbefaler deg å sette i gang!! Du kommer nok ikke til å angre .

      Slett
  7. Hej, det er en fin blog du har, men jeg kan ikke rigtigt finde dine kontaktoplysninger på bloggen. Er det muligt for dig at sende en mail til blog@woolspire.com? Det drejer sig om muligt sammenarbejde.

    Med venlig hilsen
    Casper.

    SvarSlett