Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

søndag 6. september 2009

Snart blir det give away !!!

Siden jeg i løpet av uken runder et sånt fint år,
så kommer jeg til å ha en give away veldig snart.
For å vise alle som titter innom bloggen min at jeg setter veldig pris på det !!!!
Så følg med denne uken.
Driver og bestemmer meg for hva som skal bli gitt vekk nå :)

Spinning igjen....

I helgen har jeg spunnet garn av dette fiberet.
Deilig og myk merino ull.

På bildet ble garnet så grått :(
Det er egentlig ikke grått i det hele...
Det er masse farge i det, men får det ikke fram med mitt kamera :(

Er veldig fornøyd med tykkelsen jeg fikk på garnet,
om ikke annet.
Planen er å lage pulsvarmere som riktig varmer til mamma av dette.
Må bare finne en oppskrift som passer til garnet.
Gode forslag mottas med takk !!!

lørdag 5. september 2009

Dagens bilde

Langt ute på landsbygda i Frankrike ,
i et kryss i ødemarken 14,
fant vi en enorm sykkel og et kors.
Sykkelen var mange meter høy,
aner ikke hvorfor disse var plasert der.


fredag 4. september 2009

Hundegenser til minien !!


Har laget hundegenser til minien for vinteren.

Den er laget i Eskimo print , som jeg kjøpte sist det var
40 % salg på Drops garn.



Fant en oppskrift på Garnstudio sine sider, men måtte
modifisere den en smule.


Minien er jo ikke akkurat stor .
Men resultatet ble da bra.


Er jeg ikke fin kanskje ??



Virket som minien var veldig fornøyd med genseren sin i alle fall :)
Den er god og varm der han trenger det.
Men vinteren kan godt vente litt til med å komme altså , selv om minien er klar i klesveien !
Ønsker alle sammen en riktig god helg !!

torsdag 3. september 2009

Fiber og maskemakører.

På Etsy har jeg kjøpt meg noen maske-markører som
endelig kom i postkassen min i dag !!
De er kjempefine og jeg er veldig fornøyd med kjøpet.
Betalte 54 kr for alle 8 med porto.
Det er de absolutt verdt.




Det kom en pakke til i posten.
Den inneholdt fibre.
Oppdaget at Spinnulla har litt forskjellig fibre på tilbud.
Har tidligere kjøpt den blå versjonen av dette merinofiberet
og det er så deilig at jeg bare måtte prøve den grønne versjonen også.....


Også har jeg kjøpt superwash ull fra Brasil.
Betalte den nette sum av 10 kr pr 100 gram.
Dette skal spinnes opp og bli mitt første fargeprosjekt.
Har kjempelyst til å prøve å farge garn
og tenkte det ble ekstra gøy om jeg spinner det først
og så farger det.
Så spørs det jo om jeg får det til .........hehehe

Har egentlig masse jeg skulle ha strikket akkurat nå, men det går litt tregt.

onsdag 2. september 2009

Spinn spinn

Håndteinen min ligger alltid nær meg og selv om det til tider ikke blir så veldig lange seanser om gangen , så blir det garn utav det til slutt.
Her er før og etter bilde av det siste :

Før spinning så det sånn ut .

Og sånn ble garnet.
Ikke så lett å se på bildene,
men det er sølvtråd i her og der.

Så da gjennstår det å finne ut hva jeg skal lage av garnet :)

Dette røde-gule-orange garnet har jeg hatt ferdigspunnet en stund.
Har bare glemt å blogge det .
Må virkelig skjerpe meg !!



Dette ble jeg ganske fornøyd med, men usikker på hva det blir til slutt.

tirsdag 1. september 2009

Silkegarn fra Gujarat , India.


Da har pakken med silkegarn fra India ankommet.
Alt er kjøpt på Ebay til noe jeg vil si er en overkommelig pris for
silkegarn som virkelig ser og kjennes bra ut.
Gleder meg til å strikke med dette.
Rødfargen er mye finere i virkeligheten, kameraet mitt klarer ikke å gjenngi den noe bra.

Orangefargen er også penere i virkeligheten

Lyseblå.

Og en rik klar blårfarge.

Rosa ble det også , enda jeg ikke er så veldig rosa av meg :)

Har vært en del småsvimmel igjen , så det blir ikke mest strikking for tiden.
Har fått spunnet litt garn innimellom. Kommer bilder av det og etter hvert.
Utrolig avslappende å spinne synes jeg.
Ellers driver jeg og jobber med å få alle ting i boks til feiringen av dagen min.
Har leid lokaler og fått fatt i catering, men det er en del ting som må gjøres/kjøpes før alt er i boks. Må få laget noen bordkort snart også.
Er egentlig mye småting å huske på.
Godt jeg er et listemenneske, dvs jeg lager lister for alt mulig.
Da er det bare å skrive på rett liste når man kommer på ting
og krysse av når det er gjort.
Håper dere har litt sol som skinner på dere og at dere har en flott uke !!!!!