Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

lørdag 23. oktober 2010

Dinogenseren er ferdig !!!

Juuuuuuuhuuuuuuu!!!
Da er dinosaurgenseren ferdig.
Den er laget i Wollmeise Twin.
Måtte være litt kreativ for å få nok garn.
Selve dinosaur diagrammene fant jeg på
Ravelry hos Mariann.
Hun har laget en flott dino genser og har lagt
ut diagrammene sine der.
Det ble kjempehjelp for meg og jeg sier
tusen takk til henne for at hun har lagt
de ut så alle kan få lage fine dinoer !!

Selve genseren har jeg valgt å lage i ragland
og i str ca 8 år.
Denne skal bli julegave til ene nevøen min.

Han er ganske lang og moren vil ha den
sånn at den går godt ned over rumpen,
så jeg tenkte det var like greit å lage den
så lang at han kan vokse litt i den.

Ermene er ikke fullt så lange, men de kan jeg
ta opp i bråtet og strikke lenger om det er
aktuelt senere.

Ikke lett å se her, men jeg strikket den
høyre bak i nakken, så det er lett for guttungen
å vite hva som er forran og bak på genseren.

Min sønn synes denne langhalsen lignet mer
på Nessie i Lock Ness , hehehe.

Denne er favoritten til min sønn.
Nesten for kul som han sa :)

Selv er jeg svak for trehorningen.

(tror jeg bærer litt preg av å ha sett alle Lille Fot filmene).

Genseren er slengt i vaskemaskinen, så får man se hvordan den blir når den kommer ut derfra. Jeg tror det skal gå bra. Har gjort det til nå med meiseplaggene jeg har laget. Gleder meg veldig til å gi denne til nevøen min til Jul, han er veldig begeistret for dinosaurer og jeg håper denne blir hans nye favoritt.

Takk for at du stakk innom !!!

søndag 17. oktober 2010

Arbeid pågår.......

I uken som gikk var vi på høstferie i
Edinburgh !
Og pga det ble det lite strikket.
Jeg hadde med meg et nytt arbeid
som skal bli en genser eller jakke
til meg selv .
Må bestemme meg etter hvert for
hva det skal bli....
I alle fall fikk jeg strikke litt på
flyturene , så er kommet litt i gang.

Det blir en god og varm sak tenker jeg,
for det er 100% ull.
Strikkes på pinne 3 og blir kanskje tovet.

Får se hvor stor den blir.

Ellers går det sakte frammover på Dino
genseren som skal bli julegave.
Har nå felt av til armer.
Så jeg har begynt på armene.

Det blir å prøve å få garnet til å strekke til
så blir nok noen rare armer , hehehe
Vi får vente og se.

I Edinburgh fant jeg forresten bittelitt garn ....

En halvkg med beige Rowan fine milk cotton.
og en halvkg med rød .


Tenkte det kunne bli fine babyklær
eller en sommer topp eller to til meg ;)

Har tatt en drøss med bilder i Edinburgh og prøver å plukke ut noen få til å blogge her.
Ikke så lett når man har tatt nærmere 250 bilder...........Men lover at det kommer.

Takk for at du stakk innom og håper du får en super uke !!

lørdag 16. oktober 2010

Edinburgh

I høstferien var vi en tur til Edinburgh .
Jeg må bare si jeg forelsket meg totalt i denne
gamle , fantastiske byen .
Jeg er ingen stor fotograf, jeg har bare et lite
lommekamera, men jeg elsker å ta bilder.
Så det var vanskelig å begrense seg når jeg
skulle vise fram litt her i bloggen.


Verdens beste og jeg i solen.
Selv om været var grått da vi ankom byen
regnet det aldri, og noen dager fikk vi til og med
en fantastisk høstsol.

Jeg tror jeg må la bildene tale for seg selv.

Skulle forresten hatt noen sånne sjapper
her i Norge også. Denne var solgte kun Wiskey.
St. Gilles katedralen.


Arkitekturen er helt etter min smak.

Edinburgh Castel.

På denne plassen er det de pleier å ha
militær tattoo

Kiltgutta på marsj.


Ser nesten ut som det kommer fra en Harry Potter film.

Min kjekke sønn .

Inne på Edinburgh Castel


Tenk om man kunne gå tilbake i tiden
og oppleve alt denne slotsplassen har sett.

Ingenting å si på utsikten !!








Jeg skulle bodd her for lenge lenge siden.

Fantastiske eller hva ??

Jeg kunne tenkt meg mitt eget lille tårn...




Vi er tilhengere av å gå mest mulig når vi
er i en ny by, for da får man opplevd
byen på en helt annen måte enn i en buss.

Så vi gikk opp på denne haugen også.
Kunne godt bodd her jeg !!

Plutselig følte man seg velidg liten....

En aldri så liten bit av skotsk higland.

Dette var et lite knippe av bildene jeg tok.
Om noen fremdeles henger med her , hehehe.

Jeg må bare si at jeg anbefaler Edinburgh på det
varmeste. En utrolig sjarmerende by som har mye å
by på ,for de fleste.
Det var ganske rimelig å gå ut å spise i forhold til
norske priser (synes i alle fall vi).
Vi shoppet også en del ..........hehehe

Jeg har lyst å reise tilbake til Skotland, men da
skal jeg ha litt bedre tid og leie bil så jeg får sett
litt mer av landet.
Om en 3 ukers tid skal vi en langhelg til
Munchen. Får se om jeg klarer å ta litt bilder
da også ....

fredag 8. oktober 2010

Boomslang

Boomslang ble jeg gjort oppmerksom på i en tråd
på Hobbyboden.
Lett påvirkelig som jeg er , satte jeg straks
i gang med en Boomslang i to farger.
Garnet er fantastisk mykt og deilig.
Den grønne er i Little Traveller fra
The Sanguine Gryphon
og den gule mener jeg er i Klee fra samme
sted.

Bildene er tatt før vask.
Den er blitt finere etter vask,
og er ubermyk og deilig.

Fant ut at denne Boomslangen
kan brukes på utrolig mange måter.
Så måtte ta bilder av alle variantene
jeg kom på.

Jeg la forresten opp flere masker enn det
oppskriften sa, siden jeg strikket
i tynnere garn og i pinne nr 3.

Litt sliten da jeg tok bildene,
men hva gjør man ikke for kusntens skyld.
hehehehe
Den kan selvfølgelig også brukes over hodet med
den grønne siden ut, men det glemte jeg å
ta bilde av .......

Denne skal jeg ha med meg når jeg reiser til
Edinburgh i helgen. Selv om værvarslet
ikke er så ille, så tenker jeg det fort kan blåse litt
og da er jo en sånn hals genial å ha.
Burde lage meg en til,
men da i helt annen fargekombo.
Takk for at du stakk innom og
håper du får en flott helg !!!

tirsdag 5. oktober 2010

Trøye , ullbukse og genser.

Jeg driver og strikker , men ting tar litt tid.
Har fått et ganglion på ene hånden som sinker meg.
Blir stiv i håndleddet og får smerter når jeg strikker
så det er sniglestrikking på meg nå .
Ganglionet skal opereres bort om noen uker
så i mellomtiden får jeg bare finne meg i at
TingTarTid.
Har strikket nok en babytrøye.
Brukt Lerke og moren ønsket en litt kraftig farge.
Falt pladask for denne lilla ,
og jeg synes resultatet ble veldig bra.

Har brukt bånd som er lyselila i fargen til
og fant noen flotte "glitrende"
stjerneknapper i lagere mitt.

Håper hun som har bestilt den blir fornøyd :)

Har også fått ferdig en Julegave !!!!
Det er en ullbukse , strikket i dobbel Fabel,
str 3-4 år med litt lange ben.
Det blir julegaven til nest yngste nevøen min.
Har begynt på neste julegave.
En genser i ca 7 år med dinosaurer.
Den strikkes i Wollmeise og litt forskjellige
farger.
Har ingen oppskrift, men dinosaurene har jeg
funnet mønsteret på hos Mariann på Ravelry.
Hadde tenkt å tegne mønster på dinosaurer
selv, men heldigvis kom jeg over hennes
og slapp den store jobben :)

Håper den vil bli bra. Har ikke helt bestemt meg for hvordan alt blir enda, den blir litt til under veis denne som andre ting jeg lager. Har vist en tendens med å ende opp sånn jeg .

Håper alle har en flott uke !!

Her i huset går vi nå bare og venter på høstferien som begynner for oss til helgen. Da drar vi nemlig på tur til Edinburgh og det gleder vi oss veldig til !!