Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

søndag 7. mars 2010

Bugga! vesten min

Jeg har også fått ferdig Bugga! vesten min !!
Den har allerede vært i bruk og jeg er kjempefornøyd :)
Utrolig myk og deilig å ha på, også varmer den godt.


Ikke lett å ta bilder alene , men det ble som det ble.
Bildene gir feil inntrykk av fargene, de er veldig duse og fine sammen.

Jeg ante ikke hvor mye garn som ville gå med, og trodde jeg ville få for lite av
ryggfargen, så derfor brukte jeg også en farge nr 2 på ryggen.
Det er brukt 4 forskjellige farger:
Ocellat Jewel Beetle
Black Witch Moth
Smaller Yellow Ant
og
Cow Killer ( en skinny Bugga!)

Jeg hadde sett en
Shawl Collar Vest av Amanda Berka
Og siden jeg likte den så godt har jeg prøvd å lage en maken.
Jeg har brukt tynne pinner så har lagt opp masker og strikket i vei.
Orginalmønsteret ville ikke passet, og jeg ikke god på å regne om maskeantall osv,
så fant ut det var like greit å kjøre mitt eget løp og prøve å få den make.
Det er en genial måte å strikke på, begynner på halsen oppe og strikker det nedover til du står igjen med en slags avlang firkant. Syr så sammen i sidene og vips,
man har en vest :)
Tror jeg kommer til å bruke denne metoden igjen senere.

Aner ikke hvor mange gram garn som gikk med, det må jeg hjem og veie og finne ut av.

Da skal jeg vende nesen mot Bergen igjen snart , så benytter sjangsen til å
ønske alle en riktig fin uke !!!

1 kommentar: