Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

søndag 13. juni 2010

Babyjakke i Sirri

Jeg fant noe Sirri i skapet mitt en dag i begynnelsen av uken.
Færøyisk garn .
Også fikk jeg for meg at jeg skulle strikke
en jakke til min yngste nevø.
Og jakke ble det, men herre min for
et stivt og stikkende garn !!
Det skal vistnok bli mykere av vask og bruk....
Bildene ble tatt før vask og isetting av knapper.
Den så litt bedre ut etter vask og var
litt mykere i det minste.
Den ble pakket inn i en fei da den skulle være
med som en liten del av dåpsgaven i dag.

Det mørke partiet ble til pga jeg gikk tom for offwhite på slutten.
Fikk ikke fatt i mer og hadde et nøste i mørk brun,
så da ble det sånn, hehehe.

Jakken var som sagt bare en tillegsgave, men moren ble veldig glad for den , og den er mye penere på enn bildene mine viser .

Her er for øvrig dagens dåpsbarn , i den andre jakken jeg har strikket til han. I alt virvaret som oppstår når man skal ha 5 barn med seg ut døren , hadde de glemt å ta med det fine settet som lå klart for selskapet etter kirken. Istedet for å sende noen lang vei hjem til dem for å hente det, så fikk han på seg denne jakken og et par sokker som også var blant gavene jeg hadde strikket.

Guttungen var fornøyd han, for han holdt varmen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar