Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

torsdag 21. februar 2013

VM-genseren 2013

Siden VM i Val Di Fiemme begynte i dag, 
passer det vel bra å vise fram mine VM-gensre, som alle endelig er ferdig.

Den første strikket jeg i orginalgarnet (Falk) og den er til verdens beste samboer. 
Han ønsket seg den i blått og natur og det fikk han . 
Str her er L og den er superfin til han. 
Da jeg holdt på med denne fikk jeg jo lyst på en selv, 
også fant jeg garn i lageret mitt til både det og 
en aldri så liten bursdagsgave til ene lille nevøen......


Da den første var ferdig heiv jeg meg over barnegenseren. 
Denne er i str 4 år, men siden jeg har brukt et annet garn 
så er jeg endt opp med en ca 3/4 år størrelse.
Den kommer til å være helt perfekt til min nevø som er en tynn liten sak.
Denne er strikket i Zarina fra Filatura di Crosa. 
NYDELIG merinogarn fra Italia. 
Fåes kjøpt i nettbutikken til Det mjuke. 
Kan absolutt anbefales !!!

Når jeg satt der og begynte å bli "litt" lei mønsteret så gikk jeg i fellen og 
begynte på genseren til meg selv samtidig. 
Det kan man vel si at ble litt mye møllers tran........
Jeg har bannet , jeg har sukket, jeg har nesten kylt 
strikketøyene i veggen..........
Men heldigvis strikket jeg i så deilige garn  at det lot seg gjøre å holde ut. 
Og i går var begge ferdig !!!!

Jeg var veldig i tvil om jeg hadde nok hvitt garn til min, og hadde ikke noe



nødløsning om jeg skulle ende opp med å gå tom for garn under veis. 
Da jeg felte av hadde jeg et bitte bitte lite nøste hvitt garn igjen....
Min er strikket i noe babygarn fra Kina som er  i cashmere , egyptisk bomull og melkefiber. 
Helt utrolig nydelig og mykt, og ganske tynt.
Så min genser er strikket i xl for å få den stor nok i det tynne garnet. 
Jeg tror jeg kommer til å bruke min veldig mye nettopp fordi den ikke er så veldig tykk, men er tynn og myk som smør !! 
De må en liten tur i vask , så blir de nok enda finere også. 


Så da ble det altså 3 VM-gensere strikket på 1,5 mnd. 
Tror ikke jegskal gjennta det noen gang......
Men genseren er veldig fin da, så kommer noen i familien og vil ha en ........
så kanskje ;)

Ha en super dag !11

3 kommentarer:

  1. Du er passelig smågærn assa! *sagt med dypt imponert tonefall*
    Tre vm-gensere på en snert! Wow. De ble superfine. Du er tøffere enn toget!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du sipusa, du sipusa. Du vet jo at jeg er gal fra før du ;) Tror det blir lenge til jeg finner på noe sånt igjen, men er veldig fornøyd nå etterpå :) Og tusen takk for skryt !!

      Slett
  2. Du verden får noen flotte gensere du har strikket.
    Du må være veldig tolmodig som lager 3 gensere,men så ble de skikkelig fine.

    Takk for koselig kommentar på bloggen min :-)

    SvarSlett