Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

lørdag 2. mars 2013

Mariusgenser til vofsen

Tenkte jeg skulle få vist fram noe av det jeg har laget i perioden 
jeg ikke har blogget. 
Vi har som sagt flyttet og her vi bor nå har det virkelig vært kaldt til tider i vinter !!!
Vi er ikke vandt med så kalde vintre, 
så det er klart at minien måtte ha seg ny genser. 
Så da heiv jeg meg på Mariustrenden jeg og.

Har brukt oppskriften i mariusheftet som utgangspunkt, 
men siden minien er en liten raring med rar figur, 
måtte jeg gjøre den større over brystet og mindre bak.

Hr voff er veldig fornøyd med genseren sin. 
Den er myk god og varm og er blitt brukt masse . 

Nå håper jeg at vi snart kan pakke den vekk og heller nyte våren !!!!!


2 kommentarer:

  1. Nåmmin!! Ingen tvil, de blir faktisk enda søtere kledd i Marius...
    Jeg har og lyst til å strikke Marius til min firfoting, men det er jo ingen som har laget oppskrift for sånne store karer... De fryser de og, og hvorfor er det sånn at de store bare skal få sånne "praktiske og kjedelige" dekken?

    SvarSlett
    Svar
    1. Synes du skal ta fram målebåndet og strikke i vei til firfotingen din !! Jeg er sikker på at du klarer det helt uten problemer. Kanskje fins det en gensrt str som nesten passer rundt bringen som du kan ta utgangspunkt i. Lykke til !!!

      Slett