Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

mandag 11. mars 2013

Mammas bursdagsgave.

 Da mamma var på besøk hos meg før Jul en gang, så hun en pose med garn i lageret mitt som hun falt totalt for. Dette var Ice Yarns Sale Luxury Premium Cashmere Blend.
Fargen var nydelig lilla ipsedt brunt, og som dere ser på bildene så er ikke de i nærheten av å vise fargen som det egentlig har. 

Enn i vei, mamma ble forelsket i garnet og klarte ikke å glemme det. 
Og da jeg var  hos henne i Julen kom hun med ønsket for bursdagen sin. 
En side genser/tunika i ovnfornevnte garn. 
Hun fant ingen oppskrifter som hun likte, så enden på visen ble 
at jeg tok en masse mål av henne og reiste hjem med beskjed om 
å lage noe fra eget hodet men helst noe enkelt og rent i linjene. 

Og etter en del jobbing ble denne født :

Den er striket ovenfra og ned. 
Raglandsøkning  og på pinne nr 4. 
Det ble en del måling under veis. 
Man ser det ikke på bildene, men den er innsvinget og følger min slanke, flotte mamme sin figur på en veldig flatterende måte. Mamma har en veldig flott timeglass firgur og har problemer med å finne ting som sitter sånn som hun vil ha det. Det er enten stort nok over brystet og alt for stort rundt  livet, eller passe i livet og alt for lite over bysten, I tillegg er hun veldig lang, så å få livet i livet osv er ikke alltid gitt. 

Så det var med skrekkblandet fryd jeg sendte henne pakke til bursdagen hennes. 
Jeg hadde ikke fått prøvd den på henne en eneste gang, og viste ikke om jeg hadde klart å få det sånn som hun ønsket seg. 
Derfor ble jeg veldig glad da mamma ringte meg og var superglad fordi den var så fin i fasongen og passet henne akkurat sånn som hun hadde drømt om :)
Og når mamma er glad, da er jeg glad .

Genser/tunikaen er veldig behagelig og lett også. Nesten 350 gram gikk med her . 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar