Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

fredag 2. september 2011

Jakke/kåpe til kalde dager !!!

Jeg begynner like godt med det som ble sist ferdig jeg !!

I mange år har jeg hatt dette garnet liggende.

Det var i utgangspunktet ment å bli en sid jakke , men et eller annet sted under veis så mistet jeg hele oppskriften og hele greia ble liggende som en UFO.

Så i våres fant jeg fram posen igjen og rekte opp det som var strikket.

Og nå fant jeg altså fram hele posen og bestemte meg for at NÅ skulle dette garnet til pers og bli et eller annet. Så da satte jeg i gang , uten noe oppskrift, men med et hode fullt av mye rart.

Og her er da resultatet :

En god og varm , strikket og heklet, jakke/kåpe med hette !!

Den er et eneste stort kaos.
Men jeg digger den !!


Nå er det nesten så jeg gleder meg til det blir skikkelig kaldt i været sånn at jeg kan tusle rundt, god og varm med denne kaos kreasjonen .


Garnet som er brukt heter Torino fra Austermann.

Strikket og heklet med pinne nr 10 .

Det gikk med MASSE garn til denne.

Hele 34 nøster, noe som gir 1700 gram garn !!!

Så den er ganske massiv og kommer nok til å sige en del mer , men jeg tror ikke det gjør så mye egentlig.


Takk for at du stakk innom !!









4 kommentarer:

  1. Jakken ble knuseKUl!!!!!

    SvarSlett
  2. Så koselig at du har blogget litt igjen. Flott å høre at du har hatt en fin sommer og at cruiset var vellykket.
    Den kåpa di er alldeles praktfull. Der har du virkelig gjort et godt stykke arbeid og den blir sikkert herlig nå utover høsten.
    Ha en fin uke videre.

    SvarSlett
  3. Denne jakka var jo kul, original og sikkert god og varm! Skikkelig fin! Imponert over din selvkomponerte bolero også!!

    SvarSlett