Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

fredag 23. mars 2012

Fanagenser til en nevø.

En av mine 5 nevøer fyller snart 7 år , og i den anledningen så spurte jeg han hva han ønsker seg. Skjønningen så på meg med drømmende øyne. En ny Fanagenser tante !!! Den du laget til meg sist er alt for liten så den har nestemann arvet og jeg savner den sånn.
Den må være blå og hvit tante.
Og kan en tante stå imot noe sånt ???
Så jeg har strikket Fanagenser til gutten som bor i Fana.
Den er selvfølgelig blå og hvit og her er resultatet før vask.
Jeg har ikke symaskin som er sammarbeidsvillig for tiden, så jeg måtte gå for en rundsal. Ikke hadde jeg oppskrift heller, så den ble laget litt på slump.
Men jeg tror den vil passe han fint.
Den er ca str 8 år og han er ikke særlig stor for alderen.
Genseren er nydelig myk og god.
Strikket i noe kinesisk garn jeg kjøpte på Ebay.
Det inneholder 40% Cashmere, 30% Milk Fiber, 30% Egypt Cotton .
Helt himmelsk garn !!!
Fargen er helt fantastisk blå, og vanskelig å få rett farge på bildene. Det nederste her er vel nærmest fargen, bare at den er veldig intens i virkeligheten.
Strikket på pinne 3 og 4
Den blå farger litt av men håper jeg kan få fiksert det i vask.
Takk for at du tok turen innom !! :)

3 kommentarer:

  1. Nei en sånn bønn kan man ikke stå imot :D Flott genser han får :D

    Ha en strålende helg :D

    SvarSlett
  2. Nydelig genser! Så kjekt at han ønska seg ny genser. Jeg hadde smelta fullstendig av et slikt svar.

    Fortsatt god helg til deg!

    SvarSlett
  3. Er det ikke herlig når de små kommer og ber om noe strikket. Denne nydelige Fana'n blir han sikkert sjeleglad for, veldig fin blåfarge.

    Ha en fin uke videre.

    SvarSlett