Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

søndag 15. april 2012

Olive

Jeg har lenge hatt lyst å strikke meg en Olive, og nå har jeg endelig gjort det !!!
Det viste seg å være veldig enkel og kjapp strikk når jeg bare satte i gang.
Er jo utrolig mye rette masker her , hehehe.
Jeg har strikket Oliven min i Wollmeise 100%
Fargene er Amethyst Dark og Spice Marked .
Pinne nr 2.5  , 3.25 og 3.75 


Oppskriften sier man skal begynne nede på halsen og strikke den opp først, for så å plukke opp masker på halslinningen nede og strikke videre derfra.
Dette syntes jeg hørtes veldig stress ut, så jeg bare gjorde om oppskriften og begynte med halsen oppe og strikket meg nedover. Dette førte også til at det ble svært få tråder å feste. Me like !!!
Jeg har også laget korte armer på denne, fordi jeg akkurat nå trenger gensre som ikke er så veldig varme og som kan brukes om vår/sommer.


Bildene er veldig dårlige, og genseren er superfin i virkeligheten. Den skal nå en runde i vaskemaskinen og da tror jeg den vil bli enda penere oppe .

Har ikke oversikt over garnforburket enda, men skal få veid den og sjekket det snart :)

5 kommentarer:

  1. Den ble fin! Hver gang jeg ser en nystrikket Olive blir jeg "misunnelig" og gleder meg til jeg skal strikke min, samtidig som jeg kvier meg litt til å starte opp. Godt du sier den er enkel og rask!

    SvarSlett
  2. Nydelig genser som er veldig fin til deg! Dette er en fasong som jeg liker, så har veldig lyst til å strikke den (også...) Gøy å høre dine erfaringer med mønsteret. Og fargen ser helt skjønn.

    SvarSlett
  3. Den var nydelig! Fasong såvel som farger.

    SvarSlett
  4. Denne vart no berre so fin!

    SvarSlett
  5. ÅÅÅÅ! Den var superfin :) Og garnet er jo bare fantastisk! Ser fram til å høre hvor mye garn som gikk med.

    SvarSlett