Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

lørdag 5. mai 2012

Jeg har vist shoppa..............igjen.

Jeg ligger litt etter på bloggen. Og for en uke siden , altså forrige helg, var jeg på et fantastisk strikketreff i Bergen med rundt 80 andre strikkeglade damer !!!
Det var en fantastisk kjekk helg !!
Og det var ikke bare inspirasjonen som fikk påfyll ..........
Men lommeboken ble litt slunken da, hehehe.

Tebasile fra Hobbyboden hadde med seg masse fint , bl a strikkemapper i voksduk.
Utrolig praktisk med sånne strikkemapper som kan tørkes av, nå når vi går mot varmere vær og man sitter seg ut og strikker. Da kan mappen være med uten at man behøver å bekymre seg for at den skal bli skitten , det er bare å tørke av den med en fuktig duk om det trengs.
To flotte mapper ble med meg hjem !!

 Det ble også solgt masse forskjellig garn på treffet !!!
Bl a så hadde HK en stand hvor hun solgte ut resten av garnet sitt. Desverre skal hun vistnok slutte å farge garn så dette var siste resten som ble solgt.
Det var søren meg ikke lett å få tak i noe, men jeg klarte å karre til meg 3 flotte nøster !!
Her koser de seg i solen.


Tulliball hadde også tatt turen over fjellet med masse deilig garn !!!
Er helt fasinert over de flotte fargene de hadde med seg og det var vanskelig å luke ut hva man skulle ta med seg hjem. Ok, godbitene forsvant veldig fort,  men jeg er superfornøyd med det jeg fikk med meg  :)  Lurer på hva de blir til ........Kanskje et sjal eller to ?? Eller ....
 Malsen og mor hadde også tatt turen. Det var så mye fint garn !!!
Men så skjedde det rare , at jeg rett og slett ikke klarte å bestemme meg for hva jeg skulle velge !! Sjokk sant ??  Men etter mye fundering og masse klapping og kosing med diverse nøster, kom jeg fram til disse blå og beige nøstene.
Det er bomull og ull og kjennes veldig god ut.
Så dette blir nok noe babytøy..................tror jeg.

 Dagen før treffet var jeg innom garnbutikke på Togstasjonen i Bergen. Der har de også veldig mye fint garn !! Og siden jeg viste jeg skulle på treff og at der var masse garn å få kjøpt, så kjøpte jeg meg bare disse to supersøte babynøstene. Superpraktisk at man bare tar ene enden av tråden ut av posen og lar resten ligge nedi der mens man strikker i vei. Ikke noe nøste som hopper og danser rundt på gulvet da nei !!
Ok, jeg kjøpte meg noen firkanstrikkepinner på treffet også. Ja , og noen superfine øredobber som gjør at jeg kan vise hele verden at jeg driver og spinner garn.

Jeg gleder meg og håper inderlig at det blir Bergenstreff neste år også !!!
For da kommer jeg !!!!!!!!!GARANTERT

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar