Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

søndag 28. april 2013

I selvspunnet garn .

 I det siste har jeg spunnet litt på håndteine. 
Blant annet garnet som jeg har laget dette settet av. 
Garnet er blanding av merino og silke og utrolig mykt og deilig.

Oppskriften på pulsvantene er fra Hifa og jeg tenkte det ville bli fint
med en lue til , så da lagde jeg en. 

 Luen ble ganske ok, så tror kanskje dette blir et sett til min mor. 
Hun vil i alle fall passe pulsvantene bedre enn meg. 
De ble nemlig i minste laget for meg, så da regner jeg med de blir 
helt perfekt til henne,
Jeg har ikke fått veid settet enda, men det er utrolig lett og mykt.
Jeg spant garn av 100 gram ull her , og det er mer igjen. 
Brukte pinne 2.5 om jeg ikke husker helt feil til dette. 
Som dere skjønner så er garnet jeg spant veldig tynt, jeg øver meg nemlig 
på å lage lacegarn. Føler at jeg nå begynner å få det ganske bra til. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar