Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

torsdag 15. oktober 2009

Ullbukse utført.......

Denne uken har jeg konsentrert meg om å få ferdig ullbuksen som ble bestilt.
Den skulle ha en helt egen str , for den som skal ha den er tynn og lang.
Også skulle det gå an å vokse litt i den.
De to første nøstene gikk det veldig greit å strikke, for de var "normale" ,
men så begynte hodebryet........
Når de var strikket opp og jeg skulle begynne på de to neste,
så viste det seg at det ene nøstet hadde heeelt andre
fargeskift og lengder på fargeskiftet enn de 3 andre !!
Så det var umulig å få ting til å gå opp........
Når jeg strikker Fabel med dobbel tråd,
forskyver jeg alltid fargene sånn at det blir mer melert.
Men hva enn jeg gjorde med det ene nøstet,
så ble det etter kort tid samme farge på begge trådene ........
Så det jeg måtte gjøre for å få det noenlunde ok,
var å kutte den ene tråden titt og ofte ,
så det førte til en haug med trådefesting til slutt .....
Aaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrggggggg!!!

Det fins sikkert en lettere måte jeg kunne løst dette problemet på,

men akkurat da jeg satt her i heimen og tenkte,

så ble det sånn det ble.........hehehe

Bildet er oversendt bestillersken og hun var i alle fall veldig fornøyd så langt, så får man håpe det fortetter når hun får den i hendene.

Så nå skal jeg i gang med en lue.

Har vært og kjøpt off white Lerke som skal på pinnene.

Der kan i alle fall ikke fargene lage problemer for meg !!!

Ha en koselig kveld :)

2 kommentarer:

  1. Flott bukse! ...kanskje du skulle forsøke å hente tråden fra midten neste gang (dersom du henter den fra utsiden til vanlig) - eller omvendt - for å få fargeskiftene til å gå opp? noenganger hender det at de rett og slett er nøstet motsatt vei...

    SvarSlett
  2. Nydelig ullbukse, skulle gjerne hatt en slik selv, men det krever nok alt for mange nøster garn så en tur til sparkjøp for å kjøpe nye stilongs står på listen over ting jeg skal gjøre. Ja vi har fått oss en flott hund, som du så på bloggen min:), vi er ute å går i all slags vær og jeg som er alene hjemme halve måneden koser meg for første gang med å være alene hjemme siden jeg nå har hunden. Vi er mye ute å leker på den store marken bak din blokk (bak statoil) så du må ta med deg hunden opp så kan hundene leke sammen:D

    SvarSlett