Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

tirsdag 11. mai 2010

Topp til tå alongen , Mai

har tema
JAKKE
Og siden jeg nettopp har laget en jakke til meg selv,
ble det babyjakke denne gangen.
Den er strikket i Fabel rester jeg hadde,
og ble ca str 6-9 mnd
Den har små bilknapper, men det var ikke lett å se på bildene ser jeg.
Den er her helt nysammensydd, og da blir det litt
bulker her og der, for den må liksom "sette" seg.

Den skal derfor i vaskemaskinen og legges til tørk så den får formen.

Strikket i to deler og sydd sammen under armene og i siden. Enkel og grei måte å strikke jakke på , og effekten blir litt som BSJ i front, men ikke bak.

Ellers er jeg snylte syk, feber , tette bihuler og vond hals/bryst. Så litt redusert på håndarbeidsfronten. Men forhåpentlig går det fort over, for jeg har jo ikke tid til å være syk nå !! Det er jo Mai !!!! Et godt råd til dere der ute, kle godt på dere selv om det kjennes varmt ut , trekken er skummel ( er derfor jeg sitter syk her) .

Ønsker dere en flott uke, og håper inderlig varmen kommer snart !!!

2 kommentarer:

  1. Å, god bedring...Stakkars deg...Det er en skummel tid nå, bare sola som varmer..Pass på deg selv, nå da! Kjempefin jakke du har laget, den ble så tøff!! Ha en flott msi-uke videre, får håpe du er i farta igjen til 17.mai! Klem

    SvarSlett
  2. Stakkars deg som er blitt syk nå. Håper det går fort over.
    Nydelig jakke du har laget. Du er heldig som er ferdig. Jeg her snart halvveis jeg også.
    Skikkelig mye garn du har hamstret også. Skjønner godt at Mini'n ser litt bedende ut, tror nok det øverste garnet hadde vært fin til en frakk til ham. Søte lille vofsen.
    Nå må du ta godt vare på deg selv slik at du blir i form igjen.
    Ønsker deg en god helg.

    SvarSlett