Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

torsdag 27. mai 2010

Sommertopp i Wollmeise


Noen ganger er det ok å være syk.
Som nå , for jeg har fått strikket meg sommertopp
i rekord fart !
Den er strikket i Wollmeise 100 %
så den tåler å bli slengt i maksinen for vask.

Min blekfete kropp burde hatt litt farge i denne toppen,
og håper jo på at sommerfargen kommer en gang....

Med tanke på at jeg ikke har brukt noe mønster er jeg
ganske fornøyd med hvordan den ble.
Strikker jeg en til, så har jeg noen små ting
jeg ville forandret , men ikke noe drastisk.

Kunne kanskje laget nedre delen lenger før jeg lagde
første volangen, men den var dødskjip å strikke med 600 masker,
så jeg ble lei ........

Fargene blir ikke helt like på bilene mine,
men i de harmonerer veldig fint sammen IRL.
Tror jeg kommer til å bruke denne mye når
sommeren bare begynner.
Ble brukt litt garn her også.
To nøster av Kürbis
og ca 70 gram av Die Austfer (?)
Wollmeisen er veldig god å strikke med syns jeg.
Etter vask ble den jevnere og finere.
Har ikke laget store plagg i WM før , så må si
det var en god opplevelse det her.

7 kommentarer:

  1. Wow, utrolig fin! Skjønner ikke hvordan du klarer sånt uten oppskrift :-)

    SvarSlett
  2. Den ble knallfin! Gleder meg til å se den IRL.
    Likte veldig godt vinklene på stroppene!

    SvarSlett
  3. Kjempefin!! Den sitter jo perfekt på deg :)

    SvarSlett
  4. Denne var RÅLEKKER! Knall flotte farger!!
    Sommeren kommer-snart! hehe

    Kos deg og ha ei herlige helg!

    Klem Vibbedille

    SvarSlett
  5. Denne ble jo knallfin,har aldrig prøvd wollmeise selv mn ser at det er mange som skryter av dette garnet,har forstått det sånn at det er et vanskeligt garn å få tak i??
    eg finner det i hvertfall ingen plass, bortset fra hos dere som bruker det da. God bedring til deg. Have a nice day =)

    SvarSlett
  6. Herli`fred så fin den toppen var!!!Tøffe farger!! Blir sikkert god å ha på i sommervarmen!
    Takk for hyggelige ord i bloggen min!! Ønsker deg en flott helg!!

    SvarSlett
  7. Så fin den ble! likte veldig det skjørtet. Og fargene ble tøffe sammen! Fargen på huden kommer litt etter hvert;-)

    SvarSlett