Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

mandag 14. mars 2011

Wollmeisejakken min :

Jeg har helt glemt av å vise fram jakken min
som nå har vært ferdig en stund og er i flittig bruk.
Jeg liker den veldig godt og den er
deilig og akkurat passe varm syns jeg.
Har prøvd å få poden til å ta noen bilder av
meg med jakken på .
Armene er gode og lange som dere ser,
noe jeg har gjort med vilje.
jeg elsker nemlig å dra ermene godt
nedover hendene når jeg er kald.


Jeg har lært at jeg ikke skal strikke mønster med
mer enn en farge om gangen når jeg har
betennelse i leddene....

Mønsteret er ikke så bra som det burde være
men å ta det opp igjen var uaktuelt for meg
så jakken ble som den ble !

Man må jo tulle litt når man først er i
gang og tar bilder....

Det gikk med ganske mye wollmeise her.
Jakken er stor og god .
Den har vært kjørt i vaskemaskinen
et par ganger allerede,
og den ser like fin ut !!!
Jeg har sikkert gjort ting jeg burde gjort
anderledes, men uten mønter så ble det
her et lite prøve prosjekt i forhold
til det å få til knappestolper osv.
Jeg innrømmer at jeg hadde hjertet i halsen da jeg klippet den opp....... Men heldigvis gikk det veldig fint og jeg har vært veldig omstendelig og har strikket gode belegg på knappestolpene.

700 gram Wollmeise Twin gikk med totalt :)

2 kommentarer: