Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

mandag 1. juni 2009

Helgen stod i luens tegn........

I helgen har jeg strikket noen barneluer. Det var jo så nydelig vær ute at jeg måtte ha noe lite jeg kunne strikke på i gostolen på terrassen. Sjalet mitt er nå så stort og tung at jeg ville dauet av heteslag om jeg skulle strikket på det ute, så da fant jeg ut jeg skulle prøve meg på noen barneluer.
To gutteluer ble det. Strikket i Big Fabel. De ble ganske ok syns jeg. Er lenge siden jeg laget sånne dusker .

Teddy måtte være lueprøver for jenteluen jeg strikket. Den var litt stor for han da, hehe.
Jenteluen har selvfølgelig ikke dusk i toppen men dusker på siden. Den er strikket i Frøya Viking dobbel tråd.

Ellers har jeg kommet laaangt på sjalet mitt nå og jeg gleder meg veldig til å få det ferdig. Er litt usikker på om jeg skal hekle kant på det eller henge på frynser. Klarer ikke helt å bestemme meg. Ble også ferdig med bukseben nr 1 på en ullbukse i helgen. Har heldigvis ikke merket noe nedgang i iveren etter å strikke selv om varmen har slått til for fullt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar