Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

lørdag 9. januar 2010

Vi spinner i vei.......

Jeg koser meg med rokken og vi er på god vei
til å bli gode venner :)
Jeg har spunnet 100 gram med garn.
Ullen som ble brukt der den røde med orange og brunt i
som ligger bak på bildet her.
Jeg har litt å lære ang spinningen ,
bl a. å huske at jeg må ta halvparten av ullen på
hver bobbie sånn at det er enklere når jeg skal tvinne garnet....

Jeg har med vilje blandet fargene i hverandre sånn at
det ikke ble for store fargeforskjeller, mer en jevn overgang.

Det ble vedlig mye garn !!!
Dette var en ullblading som het "maine lobstan" fra
Maine woods yarn and fiber.

Totalt ga 100 gram 260 meter med en WPI på
18/20 , litt vanskelig da det ikke er helt jevnt hele veien
men et sted mellom der.
Jeg er kjempefornøyd og fargen er nydelig.
Mitt teite kamera gir desverre ikke fargene rettferdighet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar