Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

lørdag 10. april 2010

Fargingen som gikk helt gale.....

Jepp jepp,
i dag har jeg stått ute i solen og farget ull.
Meeeeeeeeeeen
det gikk ikke helt etter boken gitt.
Prøvde å farge spelsau som var kardet,
men av en eller annen merkelig grunn,
viste det seg å være utrolig vanskelig......
Den tok ikke til seg farge i det hele tatt nesten :S

Farget også litt merino , som den over her.

Det gikk bedre, og ble mer som jeg ville , hehehe.
Det over her var bare noen små deler som
lå for seg selv i posen,
så de fikk en liten farging sammen.

Denne merinoen ble derimot mer sånn som jeg ville !!
Tanken var å få noen lyse fine nyanser og
det synes jeg at jeg fikk.

Det er en blanding av rødt, gult, blått og lilla her.

Så var det den spelsauen da..........
Den ble altså veldig lys og masse farge
igjen i karrene.

Antar jeg har gjort noe gale der.......

Men aner jeg hva ???? *fnise*

Den ble til slutt lyseblå, lysrød/rosa, litt grønn og litt gul........
Ikke helt bra altså......

Har også en annen som ikke jeg har fått tatt bilde av som ble et eneste stort lakserosa flak....

Det blir nok bare spunnet opp for deretter å få et bad i litt sterkere farge , hehehehe.

Men gøy var det !!

Blir det finvær i morgen også , så tror jeg Knerten og jeg skal kose oss ute !!

Ha en fortsatt fin helg :)

1 kommentar:

  1. Man lærer så lenge man lever :D
    Lurer på om jeg skal ta med meg poden å farge opp de siste posene med kool aid i morgen.. jeg får se. Er selv ikke så glad i pastellfarger, men er utrolig morro når man får de fargene man har sett for seg. Synd med spelsauen, Håper det går bedre etter det er spunnet. Kan hende det må vaskes godt først, hvis det er fett i ulla som gjør at den ikke tar farge :D

    Stor kos deg med Knerten i morgen! Er ikke i tvil om at det blir flott vær i morgen også

    SvarSlett