Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

fredag 30. april 2010

Tøffe tøflus



Denne uken har gått med til alt annet en strikking.
Men siden min ene nevø har bursdga på søndag
fant jeg ut at jeg skulle lage han noen tøfler.
Sånn ved siden av genseren jeg laget han.
Selvspunnet garn og jeg kan love jeg har rekt de opp
en del ganger..........
Slet litt før jeg fant fasongen kan man trygt si.
Men nå tror jeg de både passer og ser
sånn nogenlunde ut.
Bunnen er i et litt "hardt" garn i ull og toppen i merinoull.
De er nå vasket og det blir spennende å se hvordan de
blir når de er tørr igjen......
Må få på noe antiskli, men siden jeg glemte å kjøpe i dag,
blir det noe jeg får fikse etter bursdagen hans.
Han blir nok fornøyd bare han får prøve de og jeg lover å komme tilbake med de i løpet av et par dager, men da med antiskli så han ikke tryner an på stuegulvet.
Eller strikker jeg på noe som vistnok skal bli en sommertopp.......
Det er litt usikkert hvordan det blir enda......
Jeg surrer rundt uten oppskrift så det blir deretter , hehehe.
Ønsker alle en flott 1.mai helg !!!!

1 kommentar:

  1. Hei.
    Når eg ikje har antiskli i hus bruker eg tekstillim som jeg lar tørke som små dråper på sålen, de blir gummiaktige og fungerer utmerket som antiskli. Syns tøfflene dine ble fine eg. En fin helg te deg. :)

    SvarSlett