Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

søndag 29. mai 2011

Selvkomponert Bolero / liten jakke

Jeg kjøpte meg noen Noro Silk Garden Chunky
nøster da jeg var på strikketreff i Bergen.

Har lenge drømt om en bolero/kort jakke

i akkurat det garnet og den fargen.



Det ble til at jeg bare strikket i vei,
og laget noe uten oppskrift.
Strikket på pinne nr 7. Den ble ganske så jeg hadde tenkt meg,
og jeg brukte 9 nøster à 50 gram her.


Først strikket jeg et langt rektangel med enkelt
lace mønster på.
Sydde sammen ermene og plukket så opp
masker i åpningen.
Strikket to rett to vrang på den kanten som var
plukket opp samtidig som jeg økte ut sånn at den
ville ligge pent ved bysten.


Til slutt plukket jeg opp masker på ermene
og strikket vrangbord der også.
Ermene er ca 3/4 lange, og grei å heise opp litt.

Veldig kjapt gikk det på så tykke pinner og veldig deilig med litt avveksling til prosjektene jeg har hatt som har gått på "tannpirkere"

3 kommentarer:

  1. FLott jakke i flotte farger til deg! Pynter opp et hvert svart antrekk.

    SvarSlett
  2. Kjempe flott jakke!! Flotte farger til deg!

    SvarSlett
  3. Kjempefin bolero du har strikket i nydelig farge

    SvarSlett