Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

lørdag 14. januar 2012

Årets første genser er ferdig -

Jeg har strikket meg en god og laaaang genser i dobbel alpacka fra Drops.
Jeg oppdaget hvor deilig og mykt dette ble strikket dobbelt da jeg drev på med svigermor sin julegave, så jeg bestemte meg da for at jeg måtte ha en genser i dette garnet.

Herligheten er strikket i en slags blå, litt melert , farge som gjør seg veldig til det meste egentlig. Veldig fornøyd med fargen.

Har brukt pinne nr 5 og 4.5 på denne.
Halsen og ermebråtene er på 4.5
Har ikke fulgt noen oppskrift men bare laget en helt plain genser med rundsal og forhøyning bak.

Strikket nedenfra og opp.

Har prøvd å forme den litt etter min kropp.
Tror jeg har klart det sånn nogenlunde.
Jeg er i alle fall fornøyd med resultatet.

Genseren er så lang at jeg nok kan bruke den som tunika også om jeg skulle ønske det.

I årets første genser brukte jeg
747 gram Drops Alpacka .


Takk for at du tok turen innom , ha en flott dag videre :)

3 kommentarer:

  1. Flott gensar som varmar rumpa skikkeleg godt :) Fin farge og. Likar drops sitt alpakka garn eg og. Ha ein fin kveld.

    SvarSlett
  2. Dobbel drops alpakka er supert. Jeg har en vest i det som jeg er skikkelig glad i! Genseren sitter kjempe fint på deg!

    SvarSlett
  3. Kjempefin! Og nydelig farge.
    Og den må jo være fantastisk god.

    SvarSlett