Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

lørdag 28. januar 2012

Ups, mer garn ..........

Jepp, jeg har gjort det igjen. ..........

Hatt meg en runde på nett og shoppet en del .

Og nå begynner alt sammen å dumpe ned i postkassen min.
Like gøy å se etter posten hver dag , for stadig vekk så ligger det en pakke oppi der.
Her er det som har kommet like før helgen :

1 kg resirkulert silkegarn fra India !!

Dvs 10 hesper med silke som virkelig er mye finere enn mitt teite billigkamera kan vise fram. Synes dette er et spennende garn og jeg gleder meg til å prøve å lage noe av det. Tror det blir noe heklet noe, kanskje en veske ???


Så har det kommet 4 nydelige grå , silkemyke nøster.
Dette skal være 30% Cashmere, 30% Cotton, 30% Soy og 10% Silk
180 meter på 50 gram stod det , men de er helt like til de under og de er 300m pr 50 gram.


Garnet kjennes utrolig mykt og deilig ut, så tror det kan passes veldig bra til f eks babytøy.


Knall rose i samme som over . Utrolig kul rosafarge.
Dette skal være 300 m pr 50 gram og siden jeg ikke finner noe forskjell på magebåndene på disse to fargene, og det ser ut til å være MASSE garn , så tror jeg det er 300 meter på begge.

Og til slutt dette :

Dette er lilla og skal være 52% Angora Mohair + 48% Wool Cashmere
Veldig mykt og godt og jeg tror dette kan bli et lekkert sjal.
Det skal være 415 meter pr nøste som er 50 gram.


Jeg klør i fingrene etter å prøve noe av dette garnet, men prøver å være standhaftig for å få unna det jeg har påbegynt fra før først. Det er nemlig stor fare for at det ikke blir tid til så mye strikking i år som i fjor. Verdens beste og jeg har nemlig kjøpt oss hus !! Så før Juli skal det nye huset pusses opp og leilighetene våre selges. Og ikke minst, alt sorteres, pakkes og flyttes.


Det blir med andre ord et spennende år det her :)


Takk for at du tok turen innom !!!

2 kommentarer:

  1. Shopping er aldri feil.. men når pengeboka sier stopp, da er det stopp :P Ja, jeg var inne å så på de der greiene, men jeg skulle jo hatt en allerede i års skiftet.. Har jo strikket flere kilo garn opp allerede. Er bare blitt utrolig dårlig til å få ting ut i bloggen :p

    Det er så spennende med pakker i posten. Gleder meg stort til jeg får adressa mi i orden slik at jeg kan få bestillt noe av de små tingene jeg virkelig ønsker meg.. når pengeboka sier at det er ok :P hehe ha en flott dag videre. linda

    SvarSlett
  2. Herleg tråd du har fått tak i:) Må få gratulere deg som huseigar! Eit stort steg, men kjekt å kunne satse på samliv og kjærleik, Lykke til!

    SvarSlett