Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

torsdag 26. januar 2012

Babygenser og bukse i deiligste merinoull.

Det nærmer seg dåp for nye fadderbarnet vårt, og jeg tenkte at det kunne være litt kjekt å få et sett i myk deilig ull til godgutten.
Har strikket dette settet i italiensk garn.

Zarina fra Filatura de Crosa
Nytt bekjentskap for meg, og jeg kommer til å kjøpe mer av dette !!! Makan til mykt og deilig garn til babytøy !!! Og med 100% merino superwash som tåler 40 grader så blir det ikke så vanskelig å holde rent heller.

I knappelageret mitt fant jeg disse søte stoffknappene som jeg syntes gjorde seg veldig til genseren.


Jeg har brukt en oppskrift som sier 12-18 mnd, men jeg synes ikke den ser så stor ut. Det kan ha noe med at det er lenge siden jeg har hatt baby i huset. ;)
Buksen har jeg valgt å lage ribbestrikk på i livet uten strikk i. Dette fordi jeg synes at sånn strikk man trer inn i linning ofte blir for stramt for små mager. Erfaringsmessig så sitter denne type bukse like godt oppe som dem med strikk, i alle fall i vår familie.

Er fornøyd med resultatet så nå skal det bare vaskes og gjøres klart til å gies vekk. Har litt garnrester igjen så kan være jeg prøver meg på en liten lue til også. Får se om jeg får tid til det før den store dagen i februar.


Settet er strikket på pinne 3.5 og det gikk med ca 265 gram med garn.

Takk for at du stakk innom :)

11 kommentarer:

  1. Kjempefint sett!! Og nydelige knapper :)

    Jeg var så heldig å vinne dette garnet for en stund siden, hele 5 nøster KNALL ROSA. Nå har jeg ei niese som bare EEEEELSKER rosa, men den er liksom så innmari rosa... *fnise*

    SvarSlett
  2. Fint sett dette her, som helg mottakeren god og varm.

    SvarSlett
  3. For et koselig sett :) Jeg liker også å lage ribbelinning på bukser. Syns det er deilig at jeg kan strikke buksene høyere i livet også. Knappene dine var nydelige!

    SvarSlett
  4. Heldig den som får dette settet på. Her ligger det mye omsorg og gode tanker

    SvarSlett
  5. Nydelig sett og en virkelig flott dåpsgave :-))
    Knappene gjorde seg godt. :-)

    Hvor får du handlet dette garnet..?
    Frister å prøvde det, selv om jeg prøver å bruke mest fra lageret i år.. :-)

    SvarSlett
  6. Så flott sett! Og knappene var jo bare nydelige!

    SvarSlett
  7. Nydelig sett! For en flott gave :-)

    SvarSlett
  8. Hei. Hvordan får du disse garnforbruks nedtellerne til å fungere? :p mvh

    SvarSlett
  9. Tusen takk for alle de koselige kommentarene !!

    Jeg har svart på spørsmål i den enkeltes blogg, men tar det her også så alle kan få det med seg :)

    Garnet til denne skal man bl a få tak i på Det Mjuke. Men googler man litt så kan man nok finne det flere steder.

    Til å holde oversikt over garnforbruken min bruker jeg noe som heter Objects/Actions Graphical counter. Den syns jeg er veldig ok å bruke.
    Er sikkert lett å google den og ;)

    SvarSlett