Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

torsdag 22. oktober 2009

Baggy luer...

På tide å blogge litt igjen.
Jeg har vel havnet litt inn i en stim av baggy luer.
Først ble det jo en grå på meg,
som er blogget tidligere,
og nå var det min svigerinne som ønsket seg en i offwhite.
Det har hun selvsagt fått.
Strikket i lerke og etter Lille rosin
sin flotte gratisoppskrift.
Tusen takk for at du deler Lille rosin.
Jeg har brukt tynnere pinner til lerken, og den ble veldig fin !

Som sagt har jeg brukt pinne 3,5 for å få den til å passe min svigerinne.
Hun har litt mindre hode enn meg.

Har strikket noen andre baggy luer i patentstrikk.
Disse er strikket i garn fra Mongolia og utrolig deilige på .


En rød/sort
Bilde av den forsvant vist litt på veien.....
Denne er mørkblå med litt lysere blå spotter i.

Og en i blå med lysere blånyanser.


Disse er jeg veldig fornøyd med,
men antar de gjør seg bedre på en som er litt yngre enn meg.
Men jeg tror nok at det er mer av garnet fra Mongolia som kommer til å ende opp som baggy luer som disse. Veldig ok å strikke sånn patentstrikk.
Og luene var ganske kjappe å strikke :)

1 kommentar:

  1. AAAAA husker jeg ville teste VM lua i fjor, men ble aldri noe av... kanskje jeg skulle prøvd begge disse... problemet er jo bare at jeg ser helt dass ut i lue!

    Men de er knall fine! Og du har så mye flott garn med herlige farger :D

    SvarSlett