Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

lørdag 24. oktober 2009

Det jobbes ..........

Det strikkes jevnt og trutt .
Ullbuksen som min ene nevø skal få til jul går det stadig frammover med.
Er ferdig med ene foten, men så ble det litt stopp.
Trengte litt annet å gjøre innimellom.
Så da fant jeg fram litt Lana Grossa og strikket
min første calorimetri.
Må få fatt i en knapp,
utrolig nok hadde jeg ingen som passe helt perfekt !

Forrige søndag (jada, jeg er litt treg til tider)
var jeg på spinnetreff i Salhus.
Vi hadde det i cafeen på Trikotasjemuseet.
Kjempekoselig !!
Og jeg fikk meg en spark bak og kom meg i gang med spinningen igjen ;)
Så på treffet begynte jeg å spinne på dette.

Som er blitt til dette.
Mitt første en-tråds garn !!!!
Jeg aner ikke hvor mange meter det ble,
men det er maange....


Og det ble veldg fornøyd med garnet.
Selv om den nesten er sytråd i følge noen .....

Så nå gjennstår det jo bare å se om jeg har gjort dette riktig.....
Det finner jeg vel egentlig ikke ut før jeg har strikket med det og ser om tråden er nogenlunde stabil. Så jeg driver og tenker på hva det skal bli da......
Har ikke klart å bestemme meg enda.
Tynne deilige pulsvanter , en lett lue, eller en tynn deilig hals ???
Valgets kvaler......

I mellomtiden strikker jeg videre på ullbuksen.
Og nok en lue.....
Ser ut til at jeg har fått litt luedilla !!
Ha en riktig flott helg alle sammen :) !!!

2 kommentarer:

  1. Så flink du har vært! Synes det er fantastisk med de som får til å spinne så flotte garn!
    Ønsker deg en strålende lørdagskveld. *klem*

    SvarSlett
  2. Så flink du er, gøy med egetspunnet garn. Ser ut som du har mange prosjekter på gang også, spennende.

    God søndag :)

    SvarSlett