Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

søndag 19. april 2009

Big Ball Soft



Endelig tilbake og på min egen pc. Som virker når det måtte passe den best......... Men fikk lastet opp bilder så er fornøyd. Ikke verdens beste bilder da. For jeg har bare et dårlig mobilkamera. MÅ ut og kjøpe meg et nytt kamera før ferien , det er det ingen tvil om .






Jeg har forelsket meg i Big Ball Soft. Utrolig deilig garn synes jeg. Så jeg har da strikket meg en genser og to ponchoer i dette fantastiske garnet .


Genseren er figurstrikket. Litt vanskelig å se kanskje , men har prøvd å få det fram på bildene.


Fikk akkurat nok til genseren i ett nøste, men da fulgte jeg ikke oppskriften noe særlig, nettopp for å klare meg med ett nøste. Har brukt mindre pinnestr, laget den litt kortere og mye mindre hals enn det som stod i oppskriften, så hadde jeg fulgt den så hadde jeg trengt to nøster.



Ponchoene ble litt rare på bildene. Men er kjempefine på og utrolig deilig og gode :)
Den orange/gule/brune er i str M og den passer best, den blå strikket jeg først og i str L av gammel vane. Den ble god og stor ja. Men går fint å bruke den og, bare litt ekstra vidde. hehe.
Bruke et sort belte på når jeg bruke disse.
Disse er strikket av et nøste hver. Og det orange/gule/brune har jeg mye igjen i, så lurer på å lage meg noen pulsvarmere av det sånn etter hvert.

4 kommentarer:

  1. Kjempeflotte gensere/ponchoer, og jeg har hørt bare skryt om garnet. Gleder meg til jeg får muligheten til å prøve dette garnet selv, det ble knalle fint.

    SvarSlett
  2. Takk :) Jeg kommer nok til å strikke mer i dette garnet når de nye fargene kommer. Går jo så utrolig fort å få det ferdig også !!

    SvarSlett
  3. Ponchoene har jeg jo sett før, men den genseren var også UTROLIG fin!!!
    Har falt helt for dette garnet jg også, selv om det kanskje ikke passer så utrolig godt til sol og sommer. Da blir det litt varmt.

    SvarSlett
  4. Er enig med dere over her, ponchoene og genseren ble kjempefine, og jeg har hørt mye skryt om garnet jeg også. Kjempefine resultater da! Må nok prøve det ut selv snart også, gleder meg ;)

    SvarSlett