Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

mandag 20. april 2009

På pinnene nå .

Da jeg var i Oslo kjøpte jeg meg Fabel garn og startet på en hel drakt i str 2 år som skal bli til min yngste nevø som har bursdag i juli. Moren ønsket seg noe som kan brukes fra høsten av og da tenkte jeg en hel drakt var kjekt å ha. Strikker denne i to tråder og liker virkelig godt hvordan det blir. Utrolig deilig garn å strikke i , så dette blir nok ikke siste gang jeg strikker i Fabel. Kanskje på tide med noen nye sokker snart ;)



På togturen hjem lå minien så pent på setet og slappet av mens ho mor strikket, strikket og strikket litt til. Var nydelig vær på overfarten så mye pent å hvile øynene på mens man rullet gjennom fjellheimen.

Nesten fremme i Bergen så det slik ut.


Vel hjemme så var det nydelig vær og tulipanene i kassene mine hadde slått ut i full blomst. Så søndag satte jeg meg ut på terrassen med en god bok på øret og strikketøyet og riktig koste meg !! Ved dagens slutt var jeg kommet så langt :


Da jeg var i Oslo snopte jeg meg ikke bare garn, jeg kjøpte meg også etu med pinner fra Knit Picks som passer oppi samlemappen jeg har fra før. Så nå har jeg snart alle pinner jeg trenger for enhver anledning oppi mappen min. Og dette er desidert de beste pinnene jeg noen gang har strikket med . Er kjempeglad for at jeg grov dypt i lommeboken og endelig fikk kjøpt meg disse fantastiske pinnene !!!


Og helt til slutt et lite trekantsjal jeg strikket meg til å ha i halsåpingen. Var surt og kaldt i Oslo så jeg hadde pakket med meg helt feile klær. Så da fant jeg meg et nøste med Sorbè som i en fei ble gjort om til noe som både varmet og så fint ut :)

1 kommentar:

  1. Så fine bilder! Herlig med tulipaner, fint vær og produktiv strikking ;)
    Jeg har også lyst på Knit Picks, så spørs om jeg må grave litt i lommeboken etterhvert jeg også.

    SvarSlett