Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

onsdag 29. juli 2009

Garnet fra Wien

Som sagt gikk jeg på en garnbutikk i Wien og her er hva som kom med meg ut derfra.
Kunne lett ha kjøpt en god del mer, men var ikke all verdens plass igjen i bilen så måtte begrense meg litt. Hærligheten kom på nesten 1000 kr.

Dette merinogarnet falt jeg totalt for, så det måtte jeg jo ha med.
Lana Crossa er et merke jeg ikke har vært borti før, men 100% merino ull fra Italia kjennes veldig deilig ut.
Disse kan kombineres med annet, så ble 5 av hver fargekombinasjon.



Dette effektgarnet i 50% bomull var kjempefint, og deilig mykt. Tenkte det f eks kan bli fine kanter på babyplagg.

Bomullsgarnet fant jeg på tilbud i en kurv ute til 1.5 euro pr nøste. Det er 100% organisk bomull og mykt og deilig. On-line har jeg heller ikke prøvd før, men nå blir det nok babyteppe av dette....trur eg.

100 gram av dette sokkegarnet ga jeg 39 norske kr for, så syntes det var ganske ok pris også.
Det er 80 %ull og superwash.

Jeg er veldig fornøyd med kjøpet. Fargene er sterkere på bomullsgarnet IRL enn på bildene.
Det var over 34 grader den dagen jeg kjøpte garn, og inni butikken hennes var det nok varmere.
Var ganske smør i hodet da jeg kom ut igjen.
Glemte helt av garnbutikker alle andre steder på turen, så var overlykkelig da jeg gikk rett på denne. Må ha vært skjebnen ;)

6 kommentarer:

  1. Så mye lekkert garn! Gratulerer med fangsten!!!=D

    SvarSlett
  2. Spennende med sånt storbybesøk - man finner alltid en godt gjemt garnskatt i en eller anne gate. Lykke til med skatteforvaltningen din :-)

    SvarSlett
  3. Så mye fint garn! Kos deg masse utover høsten med å bruke det! =)

    SvarSlett
  4. Så masse flott garn du har shoppet. Har får du laget mye flott.

    SvarSlett
  5. Woaw, det var litt av en sommer-fangst!!Gøy med nytt og spennende garn. Ha en fortsatt flott sommeruke.Klem

    SvarSlett
  6. Så mye FLOTT garn! Du finner på det overalt du!
    Tror jeg må være med deg på garnshopping en dag... både på tur og på ebay hehe

    SvarSlett