Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

fredag 18. desember 2009

Krumkakejernet mitt.....

I dag har jeg bakt julekaker.
En av sortene jeg har laget er krumkaker.
Krumkaker er eneste "jule"kaken min sønn liker.
Verdens beste kommer over med en stor boks full på 1.juledag som hans mor har laget til oss, men min sønn må jo ha noen å kose seg med fram til det.
Krumkakejernet mitt er gammelt.
Det har gått i arv i familien i noen generasjoner,
og for meg er dette så fylt av minner at jeg hvert år står og
steker på denne måten istedet for å kjøpe meg et nytt elektrisk.

Nå skal det sies at det langt fra er ideelt å stå
med et så gammelt jern på en moderne komfyr.

Det er vanskelig å få det jevnt varmt , så det blir så som så med utseende på krumkakene.

Men for oss skal krumkakene se sånn ut.
Det er liksom litt av sjarmen.
Og så lenge som de er gode, så er jo det viktigst :)

Krumkakene er nå prøvesmaket og har bestått prøven.
Føler jeg er rimelig godt i rute i forhold til Julen jeg .

Og det helt uten å ha stresset !!!

2 kommentarer:

  1. Flotte krumkaker du har laget. Jeg synes kakene blir absolutt best i slikt jern som du bruker. (vafler likeså). Jeg har også et jern liggende et eller annet sted, men jeg finner det ikkr igjen. Får nok ta ei runde til med leting.
    Ha en fin søndagskveld

    SvarSlett
  2. Hei, ville bare stikke innom for å ønske deg en riktig god jul!Hilsen fra Tanja

    SvarSlett