Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

torsdag 18. juni 2009

Søt liten sak........

Jeg er glad i små ting som går fort å strikke og som man ikke trenger så mye garn for å lage.

Han her er laget i 100 %bomull, så han kan vaskes i 60 grader, noe som gjør at han kan brukes som kose/sutte/vaske-klut .
Fritt valg.

Han er strikket i et stykke så kjapt gjort.



Hodet stikker opp fra midten av "kluten" .
Fyll i hodte er innmat fra en gammel pute. Siden alt strikkes i ett er det bare å sy sidene på hodet og putte fyll i , sy fjes på og sy igjen under hodet så ikke fyllet tyter ut.
Han ble laget på to kvelder forran tven :)

1 kommentar:

  1. Å, så artig. En slik har jeg også laget til Selma. Du kan se den inni november boka mi her.
    http://www.sjarmtrollene.net/11662087
    Har faktisk tenkt å prøve meg på en ny variant også.
    Jeg fyllte ikke hodet, så den er åpen slik at jeg kan bruke den som fingerdukke.

    SvarSlett