Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

søndag 20. september 2009

Fra en bag med Crap....

For en tid tilbake, før jeg feiret dagen min og før jeg ble syk,
var jeg og kozemor på besøk hos Heidi Kim.
Vi hjalp henne med noen saker og hun ga meg en
spennende pose full av rester av all slags fibre.
Hun sa det ble kalt en bag of crap,
rester etter karding når hun har laget bats osv.
I USA er det vist veldig populært å samle sånne
poser med crap, og spinne garn av det.
Som dere ser , her er det alt mulig rart.
Farger av alle slag og fibre som er veldig forskjellige.
Noen ullbiter var utrolig små, og noen ganske store.
Jeg elsker en utfordring og tenkte at dette måtte jeg jo få til.
Så jeg har da spunnet litt galskap ut av denne posen.
Det er ikke lett å få med alle små biter osv,
og noe fiber er kjempelett å spinne,
andre er direkte gjennstridige å jobbe med !!
Jeg har bevist laget det veldig bulky for å få skikkelig effekt på garnet.
Fargegalskapen er altså ikke nok for meg ;)
Så langt har jeg fått i stand to hesper med galskap.
Her er det alt slags farger og fibre om en annen.


Min sønn synes garnet er skikkelig tøft, litt overraskende å høre fra en 12-åring.

Det er enda mer crap igjen, så jeg kommer til å spinne mer av dette. Kanskje det blir en skikkelig galskapslue til meg selv ???

2 kommentarer:

  1. Det blei jo KNALLTØFFT!!!!!!
    Tror du kan klare å lage noe som passet det garnet. Gleder meg til å se hva du finner på :D

    SvarSlett
  2. Sånne poser vil jeg også få! Spennende å se hva man kan få ut av dette - jeg følger med her og er glad jeg fant bloggen din, for du er en kreativ sjel som går litt utenfor moterveien og det liker jeg!

    SvarSlett