Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

onsdag 30. september 2009

Man tager det man haver........

Det nærmer seg etter hvert Jul,
og skal alle gavene bli ferdig i tide,
så gjelder det å begynne tidlig.
Min svigerinne ønsket en ny genser til Jonas,
for fanagenseren han fikk for 2 år siden er nå for liten.
Siden jeg begynte på denne da jeg var syk,
måtte jeg gå i lageret mitt og se hva jeg hadde.
Fant noen nøster Big Fabel og da var det å sette i gang.

Det er 3 forskjellige nøstefarger i denne,
jonas er glad i farger så jeg satser på det går greit.

Oppskrift fant jeg ikke som passet til garnet,
men tror jeg klarte å få den veldig bra i str.
En god og varm genser som kan hives i vaskemaskinen når det har vært for mye aktivitet i barnehagen ;)
Så da er det bare å feste et par tråder , så er den klar.
Liker best å strikke genser fra halsen og ned,
da blir det ingen montering.
Kjekt å få brukt litt av garnlageret :)

8 kommentarer:

  1. Den ble riktig så søt. :)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Kom forbi, og måtte kikke innom!
    Du har mye spennende på din blogg! Liker det med spinning og farging! Og du strikker mye fint, av det jeg har sett!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Så fin genser - friske glade farger som blir supre til en aktiv barnehagegutt, kan jeg tenke meg.
    Det var også spennende å lese om garnfargingsforsøket ditt. Jeg har fått noen Kool Aid- farger av ei Swap- venninne i USA som jeg har veldig lyst til å prøve, men har altså ennå ikke turt fordi jeg ikke kan noe om sånt - Derfor var det veldig lærerikt å lese om dine erfaringer her :-)

    Ha en flott dag

    SvarSlett
  4. Så morsom og fargerik genser. Smart å starte på julegavene tidlig, ja.

    SvarSlett
  5. Kjempe fin genser, blir nok en glad og varm gutt til jul :)

    SvarSlett
  6. Fin genser, nå blir nok både mottakeren og foreldrene glade. Kjekt å få ferdig julegavene i god tid!

    SvarSlett
  7. Den genseren ble jo kjempeflott. Nydelig med det røde innslaget og veldig fin fasong.
    Så deilig det må være og være igang med julegavene.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett