Garnforbruk i 2013

Garnforbruk i 2011

mandag 28. september 2009

I dag har jeg farget garn....

Eller mer korrekt.
I kveld har jeg farget garn for første gang !
Jeg er ikke kjent for å kvie meg for å hive meg ut i nye ting,
og jeg er heller ikke kjent for å være tålmodig....
Så når jeg i kveld fikk lyst å prøve å farge garn,
ja så var veien kort fra tanken til jeg stod der og farget i vei.....

Så da tager man plastikkposer og dekker den delen av spisebordet man skal bruke.
Finner fram skåler til å ha fargene i og ikke minst:
hele herligheten med Kool Aid !!!
Så har man selvfølgelig før man startet dette, hespet opp to nøster med 50 gram av det hvite garnet fra Indre Mongolia,
for så å legge det i bløt.
Farger velges utifra innfalsmetoden....
Dette har jeg nemlig ingen peiling på .

Så brukte jeg vannkokeren så jeg fikk godt og varmt vann.
Løste opp Kool Aiden og satte i gang....


Farget to hesper i forskjellige farger.
Lærte fort at noen farger trenger man mer Kool Aid
av for å få nok inn i garnet.

Noen farger burde jeg hatt flere av for å få bedre fargen, men da har jeg i alle fall lært noe til neste gang :)

Litt vanskelig å få gode bilder her på kvelden.
De henger nå i dusjen og prøver å tørke.
All overskuddsfarge skal være ute.

Det første forsøket var det tre forskjellige røde farger i,
men det kommer ikke godt nok fram på bildet.

Så da har jeg beveget meg inn i et nytt felt i garnets verden.
Å farge var kjempegøy,
men neste gang skal jeg forberede meg litt bedre ;)
Hvordan fargene blir må jeg nok lese litt mer om,
og hva jeg eventuelt kan blande.
De jeg hadde ble det mye røde nyanser av.
Men kan love at det blir mer farging,
og da også med andre metoder .

Alt i alt er jeg fornøyd med mitt første forsøk med Kool Aid :)

Likte nok best dette som ble blått/rødt/grønt/mørk lilla

7 kommentarer:

  1. KNALL KULT!!!!
    Er ikke så lite missunnelig på deg gitt!
    Dette må prøves ut en gang. Gleder meg til å se garnet når det har tørket, og hvordan det holder på farget ved vask..

    SvarSlett
  2. Dette ser gøy ut!!!
    Jeg vil også farge garn :D

    Gleder meg til å se hva det blir til :-)

    SvarSlett
  3. Så herlig, fikk lyst å ta mine 3 poser og prøve selv. Tør ikke.
    Det såg ut som det ble kjempebra.

    SvarSlett
  4. stiligt ble det. jeg har visst en haug slike posser liggende, men har liksom ikke prøvd meg på det. Fristende å prøve ser jeg. :)

    SvarSlett
  5. Så kult! Og så med kool-aid da... :-)

    SvarSlett
  6. Dette så da veldig spennende ut. Særlig alle de skålene på rekke og rad som ga forskjellig farge til garnet. Visste ikke at det var slik det ble gjort, artig.
    Lykke til videre med fargingen.

    SvarSlett
  7. ja det er morro og farge,flotte farger du har fått frem

    SvarSlett